Zdravlje

Kiseonik protiv glavobolje

Kiseonik protiv glavobolje

Osobe koji pate od glavobolje, koju osećaju na određenom delu glave, opisuju taj bol kao jači i mučniji od porođajnih ili rane od metka. Međutim, mere za olakšanje patnji od tih veoma bolnih glavobolja, poznatih i kao "samoubilačke glavobolje" , možda su na vidiku. Najnovija istraživanbja pokazala su da udisanje čistog kiseonika može značajno da umanji bolove.
Petru Ruso tvrdi da glavobolja može da se pojavi deset puta na dan. "Bol je kao da vam se nož zariva u mozak", izjavio je Ruso.

Ruso je naglasio da je isprobao sve vrste lekova za taj veoma ozbiljan bol ali ni jedan nije pomogao. Jedina stvar koja je donela olakšanje bilo je - udisanje čistog kiseonika: "Bol je nestao. Kiseonik mi je zaista izmenio život".

Čisti kiseonik je takođe dobro delovao na gospođu Valeri Voker: "Kiseonik je dobro delovao na mene. Nisam imala neželjene efekte i zaista je bio efikasan", izjavila je ona Glasu Amerike.

Koncentrisana glavobolja, otkrili su istraživači, pojavljuje se u određenim intervalima. Oni koji pate od nje mogu da osete nekoliko glavobolja dnevno tokom nekoliko nedelja ili čak meseci. Te glavobolje parališu. Uobičajeni tretman je injekcijama sumatriptana.

Ali taj lek ima neželjene efekte i preterane doze mogu da naškode celom telu.

Doktor Piter Goudsbi sa Univerziteta Kalifornije i drugi istraživači pratili su 76 pacijenata u Londonu tokom pet godina. Lekari su tretirali pacijente tako što su im davali vazduh i kiseonik u odvojenim testovima.

"Naša studija pokazala je po prvi put razliku između kiseonika i vazduha u tretiranju akutne glavobolje. Oni su davani u odgovarajućim dozama, kontrolisani su na slučajnom uzorku i placebo uzorku i zaista su pružili dokaze o korisnosti korišćenja kiseonika u borbi protiv koncentrisane glavobolje", naglašava Goudsbi.

Studija je takođe ustanovila da je najbolji tretman bila jaka doza kiseonika. "Oko 20 odsto napada glavobolje ublaženo je placebom, koji je u ovom slučaju bio vazduh, a 78 odsto napada je gotovo eliminisano udisanjem kiseonika, što je jasna razlika u prilog kiseoniku", zadovoljan je doktor Goudsbi.

Doktor Džoel Sejper, osnivač Instituta za neurologiju i glavobolju u Mičigenu, kaže da upotreba kiseonika takođe pomaže da se izbegne prekomermo korišćenje drugih lekova: "Pacijenti su toliko očajni da bi uzeli bilo šta što bi moglo da im pomogne."

Istraživači su takođe ustanovili da kiseonik može da zaustavi glavobolju i odstrani druge simptome povezane sa njom - kao što su crvenilo i oticanje očiju.

Prema najnovijim podacima zdravstvenih vlasti u SAD, troškovi lečenja i izostajanja sa posla zbog glavobolje procenjuju se na 17 milijardi dolara godišnje.

(FoNet)
BOSTON, decembar 2009. 

Podeli sa drugima:

Vaši komentari

Morate biti ulogovani da biste uneli komentar
Kliknite ovde za LOGIN.

Zdravlje

Multivitamini u detinjstvu i astma Ustanovljen je i porast rizika na alergiju ishranom među svom decom kojoj su kao trogodišnjacima davani multivitaminski preparati.

Znojenje! Da li ne?! Važno je pre svega istaći pozitivne strane znojenja: ono podstiče razmenu materija, rashlađuje kožu kao telesna klima i transportuje otrove iz organizma

Gojaznost i dijabetes Svetska zdravstvena organizacija upozorila je ovih dana da će do 2015. godine više od dve milijarde odraslih imati prekomernu težinu,

Alchajmer, demencija i vežbanje Stariji ljudi koji su povećali nivo fizičke aktivnosti imali su bolje rezultate na testovima za kognitivno razmišljanje, pokazuje istraživanje 

Trešnje - prirodni lek protiv reume i gihta I protiv celulita i bora, podstiču varenje, čuvaju srce. Uberite priodu i živite sa njom, bićete uzdraviji i lepši...

Alergija - nacionalna bolest Nije strašno, ali je strašno dosadno i otežava lepe dane u prirodi. A čak 25 posto populacije pati od alergija 

Vakcina protiv raka dojke? Američki naučnici tvrde da su njihovi eksperimenti sa novom vakcinom protiv raka dojke na miševima bili "potpuno uspešni".

Brine otpornost na antibiotike Otpornost na antibiotike jedna je od tri najveće pretnje po zdravlje ljudi i naučnici upozoravaju da bismo mogli ući u fazu u kojoj će svet imati malo kliničkih odgovora na neke infekcije.

Trauma i geni Trauma može trajno, doživotno da ostavi posledice na mentalno i fizičko zdravlje osobe koja je doživela traumatsko iskustvo.

Orasima protiv holesterola Jedite koštunjavo voće svih fela kako biste popravili sopstvenu holesterolsku sliku i regulisali nivo holesterola u krvi.

Biologija straha Svako ko je predškolsko dete vodio lekaru na vakcinaciju pamti da je klinac užasnut više plakao pre nego posle vakcinacije

E-medikacija u Beču Ubacivanjem kartice u čitač odmah moći da vide dejstvo raznih medikamenta i njihovu kompatibilnost sa medikamentima koje pacijent već koristi

Hrana - prijatelj i saboter sna Ako imate problema da zaspite, šta je sa kasnim večernjim pa i ponoćnim obrokom? Banane, tost ili toplo mleko su - ok

Kad je i disanje opasno po zdravlje Sićušne čestice sumpora, ugljenika i prašine su najštetnije po zdravlje ali i azotni oksidi i ozon takođe utiču u znatnoj meri

Genetske analize pred trudnoću U traganju za najefikasnijim testom na nasledne bolesti, američki naučnici su ustanovili da je - dovoljna analiza uzorka pljuvačke

Rak - masovni ubica VAŠINGTON, 14. april 2010. (FoNet) - Uprkos unapređenju u prevenciji, dijagnostici i tretmanima, rak je i dalje na drugom mestu liste vodećih uzroka smrtnosti u Sjedinjenim Američkim Državama.

Doniranje bubrega bezbedno Rizik od smrti zbog donacije bubrega je - tri u deset hiljada.

Vakcina i autizam - bez dokaza o vezi Američki Federalni sud presudio je da nema dovoljno dokaza o povezanosti vakcina i autizma, neurološkog poremećaj koji pogađa sposobnost obolelog da komunicira

Kalorične užine i gojazna deca Užine bogate kalorijama glavni su krivac za sve prisutniju dečju gojaznost. Jedna nova studija ustanovila je da je vodeći uzročnik toga preterano konzumiranje "grickalica".

Nezamenjivi "vitamin sunca" KOPENHAGEN, 26. mart 2010. (FoNet) - Vitamin D je ključni "igrač" u aktiviranju odbrambenog sistema čoveka, a njegov nedostatak zabeležen je kod gotovo polovine populacije na našoj planeti.

Agregatori vesti: Naslovi.net | Vesti.rs | PoslednjaVest | Blok72
Powered by Trident Media Group