Ishrana

Mekinjama protiv dijabetesa

Mekinjama protiv dijabetesa

VAŠINGTON - Osobe koje svakog dana jedu hleb od crnog brašna, integralni pirinač i ostale integralne žitarice, manje su izložene mogućnosti da obole od šećerne bolesti nego obožavaoci belih, naraslih hrskavih vekni.

Istraživanja američkih internista i dijetetičara, obavljena na 42.000 osoba, pokazla su da 42 odsto od njih, koji u redovnoj ishrani koristi hleb pripremljen od brašna dobijenog mlevenjem žita s mekinjama, tamni, braon pirinač i ostale "neljuštene" žitarice ali i druge prerađevine od integralnih žitarica, mnogo ređe (ili nikako) obolevaju od šećerne bolesti takozvanog "tipa II" od onih koji ove proizvode koriste retko ili nikako.

"Moramo ubediti ljude da korišćenje rafinisanih žitarica zamene hranom načinjenom od integralnih zrna" - napisali su Tereza Fang, dijetetičar sa Simons koledža u Bostonu, i grupa njenih kolega sa Univerziteta Harvard u američkom časopisu za kliničku dijetetiku.

Istraživači su analizirali rezultate tekućeg istraživanja na populaciji odraslih muškaraca a praćenje ponašanja njihovog organizma započelo je još pre 12 godina.

Na "meti" istraživača našli su se radno aktivni muškarsci koji su imali jedan obrok dnevno spravljen od integralnih zrna ali i oni koji su konzumirali sva tri obroka od ovih proizvoda.

"Osobe koje uzimaju više obroka od integralnih zrna su vitkije i fizički i mentalno aktivnije, koriste manje masnoće u ishrani, uglavnom su nepušači ili su ostavili pušenje i retko pate od povišenog krvnog pritiska" - zaključili su istraživači.

Međutim, uživaoci hrane od rafinisanih zrna manje su fizički aktivni i konzumiraju manje hrane bogate vlaknima.

U periodu između 1986. i 1998. godine, među "ispitanicima" 1.197 je obolelo od dijabetesa "tipa II", najčešćeg oblika od koga boluje najmanje 15 miliona Amerikanaca, za razliku od dijabetesa "tipa I" koji je povezan sa načinom života i navikama u ishrani.

Stručnjaci naglašavaju da nisu ustanovili da uzimanje hrane od rafinisanih žitarica, na primer belog hleba i peciva, i konzumiranje hrane bogate zasićenim mastima povećava rizik obolevanja od dijabetesa.

Ipak, zaključili su da od stotinu ljudi koji u obrocima u velikim količinama koriste integralno zrnevlje, njih 87 je pošteđeno rizika od obolevanja od šećerne bolesti.

Po mišljenju istraživača, u organizmu deluje nekoliko mehanizama: mekinje i klice u integralnom brašnu primoravaju creva da se sporije prazne pa samim tim usporavaju i emitovanje šećera u krv.

To omogućava organizmu da se na pravi način "pozabavi" šećerom jer je poznato da dijabetes "tipa II" nastaje u organizmu prezasićenom šećerom i zasićenim mastima.

Uz to, integralno zrnevlje sadrži više magnezijuma nego rafinisano brašno što poboljšava metabolizam šećera u organizmu. 

(FoNet) 
23. jul 2009.

Podeli sa drugima:

Vaši komentari

Morate biti ulogovani da biste uneli komentar
Kliknite ovde za LOGIN.

Ishrana

Čovečanstvo masno i zašećereno Kao što konzumiranje masne hrane dovodi do porasta triglicerida u krvi, tako i šećer utiče na masti u organizmu

La Nonna Udobno i ukusno sa mirisima domaće atmosfere

Formula za jedenje štapićima Britanski matematičari ponudili su formulu koja će Britancima omogućiti da uspešno savladaju - uzimanje kineske hrane tradicionalnim štapićima.

Libanski dani u restoranu Bled Hrana je izuzetno ukusna ali ne i previše kalorična 

Ubica iz tanjira Najmanje dve milijarde ljudi svake godine razboli se od otrovane ili nezdrave hrane, a broj obolelih iz godine u godinu raste

Najbolji restoran na svetu Na godišnjoj listi britanskog specijalizovanog časopisa Restoran za najbolji restoran na svetu proglašen je danski restoran Noma.

Halalburger kamen spoticanja Lanac Kvik ima 360 restorana, od nedavno se u osam nudi halal hrana. Promet je - povećan, ali da li je reč o diskriminaciji?

Restoran Opera Odlično rešenje za poslovni ručak, romantičnu večeru ili trač partiju

Organska hrana i u bečkim obdaništima Čak 86 odsto Austrijanki i Austrijanaca danas redovno kupuje i konzumira tzv. biohranu

Zamenite so drugim začinima Kuvani krompir je veoma ukusan ako se začini sitno iseckanim peršunom, crnim biberom u zrnu, mirođijom, prazilukom, ruzmarinom ili belim lukom

Žene koje piju vino ne goje se Žene koje piju vino u normalnim količinama imaju manji rizik od debljanja, objavili su američki naučnici nakon sprovedene studije.

Bejrut u centru Beograda Mezetluci, falefel, arak... a petkom i subotom i trbušni ples

La Costa Nova Atmosfera, jelo, piće... sve prija

Ćevap osvaja Ameriku Na zapadnom Balkanu mleveno meso ima status umetničkog dela, a Sarajevo je prestonica ćevapčića, navodi Njujork tajms.

Za zdravu i lepu kožu Semenke suncokreta uklanjaju mrlje na koži i ublažavaju bore, flavonidi u crnoj čokoladi smanjuju hrapavost kože i štite od štetnog uticaja sunca...

Pečene jabuke leče bol u grlu Kao i u davna vremena tokom novogodišnjih praznika na trpezama mogu naći i pečene jabuke. Za ovaj prirodni lek prof. Hademar Bankhofer, ima samo reči hvale.

Suppito - restoran u kom je glavno jelo supa Već nekolilko godina u Beču postoji restoran po imenu „Suppito“ u kom su supe glavno jelo na meniju

Vruće jelo nije zdravo Ko redovno jede vruću supu ili pečenje, brže stari i povećava rizik oboljenja od dijabetesa, tvrdi profesor Bankhofer

Indijanska salata "Tri sestre" Za Dan zahvalnosti tradicionalna trpeza sastoji se od ćuretine, slatkih krompira, pečene bundeve, kukuruznog hleba, brusnica i pite od bundeve.

Internacionalni festival gastronomije Dobra kombinacija hrane i pića daje i dobro raspoloženje
Grand Casino Beograd
20. novembar 2009. godine

Agregatori vesti: Naslovi.net | Vesti.rs | PoslednjaVest | Blok72
Powered by Trident Media Group