od DiamondDog
20 July 2007, 12:10:55
Mozda se o porodici moze razmisljati i kao o arhaicnoj, prevazidjenoj kategoriji. Mozda je forma koja traje milenijumima prezivela svoje, mozda sputava i pritiska…kvari individualnost…
Mozda ima zrtava njenog cvrstog zagrljaja…

Ipak, pre nego sto je ukinemo nekim lex budalisom, podsetimo se…

Porodica je okruzenje u kome deca pocinju svoj put… prvi interfejs ka svetu… Klinci ne mogu sami i ako im veliki svet ne bude predstavljen preko porodice… na taj sudar povesce ih druga forma organizovanog socijalnog staranja.

Evo nekih opcija:
Religija – manastiri su divna mesta, puna duhovnosti i radosti…
Ideologija – obezbeduje osmisljenu akciju… za vodju, za ideju… pionirski…
Armija – disciplinovani i odgovorni, mladi janicari…
ili… ako sve to ne bude odgovaralo, uvek ostaje
Anarhija – ulica obezbedjuje trzisni mehanizam… pobedjuje, najaci, najveci, najbeskompromisniji…

Dragi protivnici porodice…odaberite svog jahaca apokalipse… ili mozda to i nije tako bitno…

Soundtrack: Pogues - Rum, Sodomy And The Lash
od DiamondDog
Komentari
ma, u ovoj ludnici je tesko osuditi coveka za ubistvo, a ne sta drugo...gledala sam kako dete sa spoljasnjim i unutrasnjim krvarenjim vracaju u porodicu jer "nema dokaza" da je zlostavljano?????....isto tako i da se roditeljima oduzimaju deca koja vristu i placu nocima za mamom (koja ih je istukla na primer)...skakljiva su to pitanja...kako ti ono rece...ko ce prvi da baci kamen, mene nesto bole krsta?
od magnetic - 24 July 2007, 11:38:20
naravno da postoje i situacije gde se deci sve dozvoljava, gledajući u drugu krajnost, pošto smo generalno društvo ekstremnih varijanti, pa se negde pod dobrim vaspitanjem podrazumeva totalno nevaspitanje, ali pouzdano znam da je jako teško bilo šta preduzeti sa strane kad roditelj zlostavlja dete, osim, nedaj bože, ako ga ne povredi toliko da mora u bolnicu:(
od Dumbledore - 24 July 2007, 10:34:38
hmmm...da, istraživanja su čudna stvar...ne mislim ja, mag, da treba pustiti decu da maltretiraju roditelje, da rade šta im se prohte, i tome slično, samo, eto, da uzmemo ekstreman primer iz moje okoline, ako vidiš da majka maltretira dete, ali zaista maltretira, vrlo često tuče, urla i kažnjava svakodnevno devojčicu od sedam godina, i ti pokušaš da razgovaraš o tome, a ona kaže:"šta se ti mešaš, to je MOJE dete?!" ne postoji nikakav model, barem ne kod nas, da bilo šta uradiš da sprečiš i zaustaviš takvu vrstu "vaspitanja"...
od Dumbledore - 24 July 2007, 10:30:08
necu da odgovaram na pitanja, samo da napomenem da se u tih 70% zlostavljane dece uracunavaju sva deca koja zive u porodicama u kojima se primenjuje fizicko kaznjavanje, a pod tim se podrazumeva bas svaka cuska...postoji jedna inicijativa u savremenoj pedagogiji ciji je radni naziv "slobodno vaspitanje ili sloboda od vaspitanja?"...
od magnetic - 24 July 2007, 01:19:59
ovim ne želim da generalizujem situaciju, naravno, mislim da je porodica presudna za razvoj, i, baš zbog toga, ako u njoj dete ne nalazi utočište, teško da će ga naći drugde...of kors da su moja pitanja iz prethodnog komentara samo retorička, ne očekujem da bilo ko odgovori...kad bi neko umeo, svi problemi bi nestali.
od Dumbledore - 23 July 2007, 23:53:07
hm...mišljenje mi je ekstremno ambivalentno - da, naravno da je uslov da dete izraste u zdravu osobu zdrava porodica. ali šta ako porodica nije zdrava? ako ga baš u njoj čekaju riders-zamke? ako od roditelja copy/paste klanjanje ideologiji, religiji, armiji? ako, ako, ako??? 70% dece u Srbiji zlostavljaju roditelji - psihički ili fizički - podatak je UNICEF-ov, nije napamet izvučen:((( šta preostaje? nada da će dete biti dovoljno jako i uprkos porodici, a ne zahvaljujući njoj izrasti u osobu sa intgritetom i zdrave pameti...jadna nam je nada:(
od Dumbledore - 23 July 2007, 23:49:11
sitUacija
od tea30 - 23 July 2007, 02:15:17
vreme je, sto jes jes...i kod mene se sitiacija promenila...
od tea30 - 23 July 2007, 02:14:59
jel' vidis da sam mu ipak demolirala post?....ovako zanimljivu temu (a retko se pojavljuju) ja bla-truc...nego, ovaj gazda ce jos malo da ustane, bolje da mi begamo...ako nas vidi ovde sa ovim porazbijanim inventarom, ima da nas izujeda...
od magnetic - 23 July 2007, 02:12:21
pa bila sam vec danas....zasto uvek jaaaaa??????
od magnetic - 23 July 2007, 02:04:19
veliki brat poziva Magi u ispovedaonicu...:))
od tea30 - 23 July 2007, 02:03:41
nego sta...i vise nego dobar...ti mu dodjes nesto kao veliki brat...:))
od magnetic - 23 July 2007, 02:00:56
mislim da imam sasvim dobar pregled odavde gde sam...sta ti mislis?
od tea30 - 23 July 2007, 01:59:05
meni je svejedno....samo da me niko ne gazi...inace sam i u vecini i u manjini...zavisi odakle posmatras...
od magnetic - 23 July 2007, 01:56:36
super...ja bas volim da nisam u vecini...znajuci vecinu...
od tea30 - 23 July 2007, 01:54:31
i nije ti to neka vecina...to si u vecini ovde, cim malo mrdnes levo ili desno, nista...
od magnetic - 23 July 2007, 01:52:00
ma ja sam u nacionalnoj vecini i to je jedina moja vecina...a martinke...hm, preferiram kaubojke...
od tea30 - 23 July 2007, 01:50:24
al' ti ne nosis martinke...mene brinu ovi sto ih nose?
od magnetic - 23 July 2007, 01:43:34
nemoj samo reci da si u nacionalnoj manjini...
od magnetic - 23 July 2007, 01:42:58
hoce...ja kad se ne slazem, ja ne gazim...ali ja sam uvek u manjini...
od tea30 - 23 July 2007, 01:33:59
ups, ali sad tek videh...nisam ni najjaca, ni najveca, ni najbeskompromisnija....zgazice me...:(
od magnetic - 23 July 2007, 01:31:43
evo ja cu da cutim i slusam...:l
od tea30 - 23 July 2007, 01:19:09
(al, nemoj neko da bi zucnuo mojoj deci o tome)
od magnetic - 23 July 2007, 01:13:06
ma, ja sam bre za anarhiju!!!...u to ime cu da demoliram ovaj post i napravim od njega nesto nalik paklenoj pomorandzi....nece ga ni dd prepoznati ujutru oko cetiri i osamnaest kad on obicno ustaje...
od magnetic - 23 July 2007, 01:12:49
Magi slazem se da to nije bas kao dobar dan, ali je cesce nego sto mislimo...ja sam shvatila da ovde pricamo o temi - porodica, za i protiv...ja sam naravno za, sem u tim granicnim slucajevima kojih takodje ima. Za alternativu ne mogu da se uopsteno opredelim.
od tea30 - 23 July 2007, 00:59:59
ja ipak mislim da ovde govorimo o nekim granicnim slucajevima...prebijanje, silovanje...nije to bas kao dobar dan, a dosta se poteze kao argument...
od magnetic - 23 July 2007, 00:47:07
ne mislim da je bioloska porodica po defaultu najbolje okruzenje koje dete moze imati zato sto cesto mozemo cuti u medijima o ocevima koji siluju cerke, o majkama koje to znaju i cute da ne bi pukla bruka i raspala se porodica, o drugim mamama i tatama koje decu prebijaju nasmrt zato sto placu ili se upiske ili nece da spavaju...da ne pricam o ujacima i stricevima...o roditeljima koji decu na druge nacine zanemaruju i zlostavljaju, na to sam mislila DD...takvi ljudi nisu zasluzili da imaju decu...nazalost, to je nemoguce spreciti i zaustaviti dok se zlo ne desi, a onda je za dete cesto kasno.
od tea30 - 22 July 2007, 23:08:07
kakvi problemi?
od vidra - 22 July 2007, 22:26:29
Porodica je jedna i jedinstvena...nikakve druge kvazi porodicne tvorevine je ne mogu zameniti...Pa zar se ne javljaju problemi kod usvojene dece...??? Porodica daje osnove...iz nje se ide...u nju se vraca...ona se stvara...nedostatak jednog roditelja ne moze zameniti onaj drugi...uvek ce u karakteristikama licnosti nedostajati 'nesto', makar to u zivotu bilo i nevazno...Nije to samo jedno misljenje...to su naucna fakta, a ko zeli da eksperimentise, neka to radi sa svojom...
od Gorstac - 22 July 2007, 22:15:44
pa dobro...ne postoji nista idealno, ne postoji nigde...sve sto je idealno je samo na papiru...nemam nista protiv virkanja izvan sablona, naprotiv...ja licno na ovom konkretnom primeru ne zelim da virkam, mislim da je za mene i moju decu nasa porodica najidealnije okruzenje, ko god je na to prinudjen ili jednostavno zeli da zivi u drugacijem uredjenju, pozdravljam...ako je u tome srecan, naravno...jedino sto dugujemo najpre sebi, a potom i bicima koje donosimo na svet je da budemo srecni u svojim izborima i da cvrsto stojimo iza njih...Dd, po ovako bitnim pitanjima, misljenja su uvek podeljena, bilo bi glupo da nisu...idealni...:)))
od magnetic - 22 July 2007, 19:01:28
...ponavljam, odlična tema....mali je broj sagovornika, ali svako je probao da da svoje viđenje iste.....razumem svačije, različito smo prolazili kroz život.....i to je to:)))))
od vidra - 22 July 2007, 18:58:37
pa što odmah nisi rekao?.....ja se polomih da objasnim kako to ide kod neidealnih:))))))))))))
od vidra - 22 July 2007, 18:46:17
ehem... khh...khhh... pa neprijatno mi da kazem, ali.... ja sam idealan! :))))))
od DiamondDog - 22 July 2007, 18:43:52
...eh, kad bi postojali idealni uslovi i idelno vreme, sa idealnim roditeljima koji imaju idealnu decu....pa sve redom:)))
od vidra - 22 July 2007, 18:30:24
Hmmmm.... podeljena misljanja... blizu neresenog... ipak:.... "ne mislim da je biloska porodica najbolje okruzenje za dete"..... - ovo je za mene prejaka konstatacija... kakogod...
od DiamondDog - 22 July 2007, 18:24:36
...kad vidiš dete od nepune dve godine koje digne ruke prema tebi i kaže ti: mama, uzmi mene.......možemo da nastavimo i na tu temu.....do tada sa tvoje strane ostaje samo teorija.....a iza mene živo i nezaboravno iskustvo....:(((
od vidra - 22 July 2007, 18:14:04
...možda nisi videla naskakivanje deteta vaspitačici u krilo i nazivajući je mamom u cilju dobijanja ljubavi koju traži, jer svoju prirodnu majku ne poznaje, možda nisi videla dečji vapaj za ljubavlju nekoga ko mu nije biološki otac, jer za pravog ne zna….....ja sam za svaki oblik zajednice koji detetu pruža osećaj sigurnosti, čini od njega pravo i zdravo biće, svesno sebe i okoline, sa jakim osećajem odgovornosti i otvorenim srcima za svakog ko ima dobru nameru....ako pričamo o neophodnosti identifikacije sa muškim i ženskim roditeljem, možda bolje da odmah stanemo sa tom pričom.....neće ići nigde, ili će krenuti po zlu....Svet se menja, moramo i mi.....koliko god to nekome neprihvatljivo zvučalo…..moramo da hvatamo korak…da ne osuđujemo unapred….da pokušamo da nađemo bolje….pobogu, zar vas ne zanima šta ima izvan šablona? Možda nije ništa opasno i pogubno…..možda….ajde da virnemo?
od vidra - 22 July 2007, 17:55:23
uf, ne znam...koliko ljudi ima decu, a bilo bi bolje da ih nema...to je malo hard-core pitanje...ne poznajem bas puno ljudi koji bi rekli da je bolje da se nikad nisu rodili...uglavnom ljudi vole zivot...cak i kada odrastu u tzv nesrecnim porodicama...sto se tice arhaicne porodice tata i mama, ja verujem i tu tvorevinu...mogu sa sigurnoscu da kazem jos i ovo: dom za nezbrinutu decu niko ne dozivljava kao svoju porodicu...bez izuzetka...i kad su najgore mame i tate, deca zele da budu sa njima...sve ostalo je prezivljavanje...
od magnetic - 22 July 2007, 17:01:59
cak i ako uzmemo na primer osnovni model porodice -tata i mama- koliko stvarno srecnih porodica znamo? koliko je dece ljubav i prave vrednosti spoznalo u primarnoj porodici, a za koliko drugih je to ucinilo drustvo i na koji nacin? koliko roditelja se trude da deci pruze ljubav i daju sve od sebe da od njega naprave dobru i stabilnu osobu, koja ce tu ljubav i dobrotu znati da prenese?koliko njih to radi na dobar nacin, koliko njih se trudi ali gresi, a koliko ljudi ima decu, a bolje bi bilo da nema?zato ne mislim da je biloska porodica najbolje okruzenje za dete, po meni bi alternativa bila bilo koje drugo prijateljsko okruzenje, ali to cesto nije opcija...uopste gledano, dolazak na ovaj svet je lutrija, kako se kome zalomi.
od tea30 - 22 July 2007, 16:10:32
OK, da se slozim sa tim... sve te zajednice koje V pominje peuzimaju funkcije porodice. Smatram, dakle, da su te f-je, samim tim i potrebne... Trudim se da razmisljam o osnovnom modeli a V je tu nabrojala neke pod-varijante koje se aktiviraju tek kad nesto zaskripi (nece dete biti kod tetke i tece ako ne mora)... ali vazno je da vaspitanje ne predje na drustveno staranje jer dotle nismo i jos dugo necemo doci (mozda ne treba ni da idemo u tom pravcu)... Takodje nisam ni za individualno staranje... ta neka interakcija roditelja je od znacaja...
od DiamondDog - 22 July 2007, 07:24:30
...nekome je porodica dom za napuštenu decu, nekome deda i baba, nekome otac i majka, nekome tetka i teča, nekome tata i njegov dečko, nekome potpuni stranci koji su te usvojili....ljudi kojima si okružen i koji 24 sata provode sa tobom, koji te vole, koji te uče pravim vrednostima, koji te naprave čovekom koji hoda dignute glave.....to je porodica....:)
od vidra - 22 July 2007, 00:01:28
ne verujem u ukidanje porodice. to je institucija koja je neophodna, i ako je u poslednje vreme doslo do potresa, to nije zbog potrebe za promenom obrasca porodice vec zbog velikih promene drustva u celosti.
od meseceva_kci - 21 July 2007, 20:37:43
Ukoliko zakljucimo da su sve druge alternative ovako mracne, manipulanske i surove i opasne po decju psihu onda konacno mozemo da se posvetimo diskusiji kako da porodicu ucinimo boljom... umesto da se zalazemo za njeno ukidanje.... samo zato sto to zvuci napredno i moderno...
od DiamondDog - 21 July 2007, 20:22:17
Nema veze koje su porodice dobre ili nisu.... pitanje je sta je alternativa... ovo su neke mogucnosti...
od DiamondDog - 21 July 2007, 20:04:28
najidealniju pricu o porodici sam sula od Vladete Jerotic... covek divno zbori. a izbor prsme - pun pogodak!
od meseceva_kci - 21 July 2007, 19:44:36
verujem da je porodica vazna, prosto mi je to prirodno, ali ne po svaku cenu...u kakvom god okruzenju da dete raste, ono mora da oseca ljubav, sem naravno isunjenja elemantarnih potreba...verujem da sve u zivotu polazi iz toga...i ja ucim svoje dete da prepoznaje i prave vrednosti i ono sto je za izbegavanje, da bude puna ljubavi za sve one koji su toga vredni i da se kloni onih drugih bez mrznje, da ne robuje nijednoj formi i da pre svega ima svoje misljenje, ali jos od vrtica sam svesna da nju vaspitava celo drustvo...i da je mnogo stetnih uticaja okoline...zato je roditeljstvo najtezi zadatak.
od tea30 - 21 July 2007, 16:08:00
fw, može da postane dobar čovek, itekako:)
od vidra - 21 July 2007, 11:29:35
...pretpostavljam da u porodicu ubrajaš oca i majku....jesu, jako su važni AKO umeju decu da usmeravaju, potiču i uče da prepoznaju ljudski kvalitet, da osećaju ljubav, da iskazuju i kontrolišu emocije....ako to ne umeju, dete postaje nesigurno, plašljivo biće koje je sklono da zavidi i mrzi, i koja je vajda od takve porodice?...ja lično pokušavam da svoju decu učim da uzvraćaju ljubav gde je prepoznaju, nebitno da li ona dolazi od strane šire porodice, iz škole, iz komšiluka, od mojih prijatelja, poznanika, životinja...da umeju da prepoznaju nečiju lošu nameru i izbegnu probleme.....ali isto tako im dozvoljavam da ne moraju da vole po defaultu, samo zato što je neko stric, ujna, tetka ili brat/sestra od nekoga od njih. Ovo je odlična tema i može se pričati danima o njoj:)
od vidra - 21 July 2007, 11:28:15
kaže Roza "...rasla sam u najnormalnijoj porodici..." ... ja mislim da ne postoji "normalno" već samo "većinsko" i "zakonsko"... većina diktira naš život, pa ili ćemo biti "normlani" ili "nenormalni" po toj većini... a na drugoj strani, ili poštujemo zakon sile koja je zakon donela, ili ne, pa smo opet "nenormalni"... evo čitam ovih dana kako će povećati prava vanbračnih zajednica jer po zakonu zaostaju za bračnim... povećavaju prava homoseksulanih zajednica... dakle "zakonski" se porodica (kakvu smo do sada imali) menja pod nečijim pritiskom, pa će to vremenom verovatno postati i većinsko mišljenje... za 12 ipo godina će možda dete izaći u šetnju u park držeći za ruku mamu i mamu i to će biti normalno... e sad, da li to znači da to dete neće postati dobar čovek, ili ipak hoće, ne znam... ili će za 12 ipo godina menjati gene pre rođenja i praviti ličnosti pre nego što se rode :-)))
od fawlty - 21 July 2007, 10:44:08
DD sta ti bi? :) (kriva je ova vrelina znam ;) )
od mala-sneki - 21 July 2007, 03:15:55
o religiji ne bih...neko ce se uvrediti o politici takodje....anarhija....mmmm pa da al ona nepatvorena i neopterecenasitno sopstvenickim interesima(post-revolucionarnim)
od rozasalvahe - 21 July 2007, 00:26:36
gomila sveta u ovoj zemlji pripada tzv.kolektivnom mozgu ili kolektivnoj svesti...tako je za njih bolje i bezbolnije...ne snose odgovornost nizasta...ni za postupke u drustvu a ponajmanje za sopstvene porodice i njenu buducnost...pa drustvo je krivo nisu oni....drustvo je krivo ako dete krene pogresnim putem jer trazi paznju makar i negativnu od tate i mame koji nemaju kad da misle o vaspitanju...imas da jedes..obucen si..pa sta bi vise??????to je malo i stvar neobrazovanosti...fatalistickog stava prema zivotu uopste,emocije se pogube tu negde.....ja nekad mozda i preteram u ilivanju emocija prema svom detetu...mene su ucili da treba pokazivati osecanja.....rasla sam u najnormalnijoj porodici na koju sam uvek a i danas mogu da racunam....volim ih prosto...volim slavlja ,okupljanja,naklapanja ,ogovaranja....prihvatam ih onakve kakvi jesu....i tome ucim svoje dete....ufffff
od rozasalvahe - 21 July 2007, 00:23:46
Naravno Dd, samo ko? Srecom ili nesrecom smo bili svedoci teskih vremena i pucanja porodica. Raspadale su se jer u novim okolnostima nisu uspele da se prilagode novom sistemu vrednosti...verovatno to individue nisu ni mogle...sto je vredelo, vise ne vredi i obrnuto...Kako onda vaspitavati decu? Kao individualce koji u drustvu traze samo sopstveni interes ili na jake individue koje obracaju paznju i na zelje i potrebe celoga drustva? Zacarani krug...:)
od Gorstac - 20 July 2007, 23:26:43
ok pitanje je koliko danas uticaj ima porodica, koliko okruzenje u kome deca odrastaju, a koliko DNKa.. Ne sporim da sve to obrazuje licnost i da ima uticaja... Ipak, meni se cini da je danas jaci uticaj kulturnog obrasca datog drustva i prostora na formiranje licnosti nego samo okrilje porodice... Zato se i borim za stvaranje drustva koje moze da podstakne i usmerava ka gradjenju licnosti koje se ogleda u sazrevanju ka individualnosti...
od wolwerine - 20 July 2007, 20:57:04
WW... that's you... what about them? we don't need them or what? Ne mozemo ocekivati da klinci budu individue od samog starta... Ko da im pomogne da se ostvare? Sami? To lepo zvuci ali je utopija...
od DiamondDog - 20 July 2007, 19:12:29
Gor... uloga i odgovornost porodice je jos veca u uslovima krize svih sistema vrednosti i klimanja svih drustvenih institucija... skole, zdravstva... Neko treba da da (pozeljno pozitivan) primer...
od DiamondDog - 20 July 2007, 19:09:08
individualnost pomesana sa anarhijom.. that's me...
od wolwerine - 20 July 2007, 18:57:13
Dobra tema za razmisljanje...verujem da je porodica osnov svakog zdravog drustva...
od Gorstac - 20 July 2007, 18:52:07
DD u potpunosti se slazem sa arhaicnom porodicom...
od Popsy - 20 July 2007, 16:08:50
e daaaaaaaaaaaaa
od bullcroft13 - 20 July 2007, 15:37:31
ceonest ...:)))
od kathy - 20 July 2007, 14:50:33
sve mi se cini da se stub porodice odavno srusio u ovoj zemlji .... zato nam i propada drustvo i citav sistem .... kad se status porodice bude vratio na svoje mesto, kad se sve rupe popune, onda ce citavo drustvo, pa i ova zemlja kao celina normalno profunkiconisati ... a dotle neka nam je Bog u pomoci ....
od kathy - 20 July 2007, 14:45:42
i ja se slazem ... :)))
od kathy - 20 July 2007, 13:44:00
V... slazem se...
od DiamondDog - 20 July 2007, 12:58:53
...deca se uče gledajući roditeljska dela....ako deca vide ljubav, nauče šta je ona...biće srećna....:)
od vidra - 20 July 2007, 12:44:53
ovakve jahače često viđam u porodicama....:(
od vidra - 20 July 2007, 12:43:37
Kokogod definisemo LOSE porodice... njihivo ucesce u ukupnom broju ipak nije tako visoko... Kakogod definisemo ove jahace... tesko da su bas pozeljni u formiranju decje psihe... dakle....
od DiamondDog - 20 July 2007, 12:42:43
Mozda ovo nisu sve opcije... slobodno, dopunite spisak...
od DiamondDog - 20 July 2007, 12:40:23
Ne bi bilo fer Mag... ne bi bilo... to je samo za krajnju nuzdu i muku...
od DiamondDog - 20 July 2007, 12:39:46
da, porodica...ali kakva?... samo ako je zdrava....i da deca sutra budu zdravi ljudi.....često ih porodica napravi na nesrećnike koji tumaraju svetom...roditelji stoka, a zovu se mama i tata:(
od vidra - 20 July 2007, 12:38:20
meni bi od svega ponudjenog odgovarala samo anarhija i to delimicno...a najvise zbog muzickog ukusa...ali, sad sam se uvalila u ovu arhaicnu zajednicu, nije fer da ih ispalim...:)
od magnetic - 20 July 2007, 12:37:21
b... :)
od DiamondDog - 20 July 2007, 12:37:09
:)
od kathy - 20 July 2007, 12:29:23
a?
od kathy - 20 July 2007, 12:29:17
Morate biti ulogovani da biste uneli komentar